Ha úgy tűnik, eddig a fiatalabb generáció igényei domináltak a mobiltelefonok tervezésében, ez mostantól megváltozik. Az európai és tengerentúli nyugdíjasok a közeljövőben a korosztályuk része tervezett okostelefonokat vásárolhatnak majd.
Idős kor vs technika?
Az emberek többségét a kor előrehaladtával egyre jobban idegesítik a
technológiai újdonságok, nehezebben látják a kijelzőt, és stresszes lehet az új
eszközök használata is.
A Fujitsu viszont úgy gondolja, hogy attól még, hogy
valaki idősebb, ugyanúgy neki való az Android, még ha kicsit átalakított külsőben is.
A könnyű, kényelmes jelentéssel bíró Raku-Raku igen sikeres Japánban az idősebbek körében.
A
konzervatív formájának és könnyű használhatóságának köszönhetően a Raku-Raku
főként az idősebb korosztályban hódított az ázsiai országban.
Az androidos
készüléknél a főképernyőn minden lényeges dolgot megtalálunk és meglátunk.
A Fujitsu RakuRaku terméksorozatába tartozó
telefon ugyanazt nyújtja, mint a nem érintőképernyős elődmodellek, mivel
hasonló felosztású a virtuális billentyűzet, és a gyorshívó gombok elrendezése
sem változott.
A főképernyőn látható
nagy gombok, a nagyobb betűméret és az erősebb hangerő a gyengébben látók és
hallássérültek által bizonyára örömmel látott funkciók. Egy extra
szolgáltatásnak köszönhetően hívás közben a másik fél beszéde lassítható a
könnyebb megértés érdekében.
A készülék Japánban nyár óta kapható, az NTT DoCoMo nevű
szolgáltatónál. Az eddigi modellek is egyszerűsített kezelőfelületet kaptak, de
nem voltak okostelefonok. A jövőben ez alakul, hiszen kibővülnek a lehetőségek és
idősebbek is elkezdhetik használni a fejlettebb szolgáltatásokat.
A véletlenszerű érintéssel aktivált funkciók
problémáját azzal próbálták meg elkerülni, hogy az egyes ikonok első érintésre
még nem nyomódnak meg, aktiválni őket csak akkor lehet, ha „valóban"
megnyomjuk őket. A rendszer figyelmen kívül igyekszik hagyni a véletlen
érintéseket, azaz ráérez, ha csak tartani akartuk a készüléket és ujjunk
véletlenül ért a képernyő széléhez.
Az idősebb korosztályok esetében
az okostelefonok használata szokatlannak minősül,ezért ezen az új területen
a gyártónak jó esélye lehet a sikerre.
Az újdonság nem csak Japánban lesz kapható, a cég ezentúl jobban koncentrál a külföldi piacokra is, európai és amerikai piacokon egyaránt megjelenik. A gyártó készülékei hazánkban nincsenek jelen, így elég kicsi az esélye, hogy itt is forgalmazzák a készüléket.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése