2013. január 6., vasárnap

Fujitsu: Okostelefon időseknek




Ha úgy tűnik, eddig a fiatalabb generáció igényei domináltak a mobiltelefonok  tervezésében, ez mostantól megváltozik. Az európai és tengerentúli nyugdíjasok a közeljövőben a korosztályuk része tervezett okostelefonokat vásárolhatnak majd.


Idős kor vs technika?
Az emberek többségét a  kor előrehaladtával egyre jobban idegesítik a technológiai újdonságok, nehezebben látják a kijelzőt, és stresszes lehet az új eszközök használata is.
A Fujitsu viszont úgy gondolja, hogy attól még, hogy valaki idősebb, ugyanúgy neki való az Android, még ha kicsit átalakított külsőben is.   
A könnyű, kényelmes jelentéssel bíró Raku-Raku igen sikeres Japánban az idősebbek körében.



 A konzervatív formájának és könnyű használhatóságának köszönhetően a Raku-Raku főként az idősebb korosztályban hódított az ázsiai országban.

Az androidos készüléknél a főképernyőn minden lényeges dolgot megtalálunk  és meglátunk.   
A Fujitsu RakuRaku terméksorozatába tartozó telefon ugyanazt nyújtja, mint a nem érintőképernyős elődmodellek, mivel hasonló felosztású a virtuális billentyűzet, és a gyorshívó gombok elrendezése sem változott.  

 A főképernyőn látható nagy gombok, a nagyobb betűméret és az erősebb hangerő a gyengébben látók és hallássérültek által bizonyára örömmel látott funkciók. Egy extra szolgáltatásnak köszönhetően hívás közben a másik fél beszéde lassítható a könnyebb megértés érdekében.

A készülék Japánban nyár óta kapható, az NTT DoCoMo nevű szolgáltatónál. Az eddigi modellek is egyszerűsített kezelőfelületet kaptak, de nem voltak okostelefonok. A jövőben ez alakul, hiszen kibővülnek a lehetőségek és idősebbek is elkezdhetik használni a fejlettebb szolgáltatásokat. 

 A véletlenszerű érintéssel aktivált funkciók problémáját azzal próbálták meg elkerülni, hogy az egyes ikonok első érintésre még nem nyomódnak meg, aktiválni őket csak akkor lehet, ha „valóban" megnyomjuk őket. A rendszer figyelmen kívül igyekszik hagyni a véletlen érintéseket, azaz ráérez, ha csak tartani akartuk a készüléket és ujjunk véletlenül ért a képernyő széléhez.
 
Az idősebb korosztályok esetében az okostelefonok használata szokatlannak minősül,ezért ezen az új területen  a gyártónak jó esélye lehet a sikerre.

Az újdonság nem csak Japánban lesz kapható, a cég ezentúl jobban koncentrál a külföldi piacokra is, európai és amerikai piacokon egyaránt megjelenik. A gyártó készülékei hazánkban nincsenek jelen, így elég kicsi az esélye, hogy itt is forgalmazzák a készüléket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése